AanmeldprocedureAanmeldformulierAls u de keuze voor onze school maakt, vult u het digitale aanmeldformulier in. Bij aanmelding van uw kind dient u ervoor te zorgen dat de school over alle relevante informatie van uw kind beschikt. Het kan zijn dat uit deze informatie blijkt dat onze school uw kind niet het onderwijs kan bieden dat het nodig heeft. Wij zullen u dan begeleiden bij het vinden van een passende schoolomgeving voor uw kind. De digitale aanmelding geeft dus niet automatisch recht op toelating. | |
Plaatsing kleutersAls uw kind vier jaar is, mag het naar de basisschool. U krijgt ongeveer twee maanden voordat uw kind vier jaar wordt bericht van school. U ontvangt dan een postpakket met alle benodigde informatie, een Jozefschool-prentenboekje voor uw kind en een intakeformulier. Hierin wordt o.a. gevraagd hoe uw kind de peuterspeelzaal/kinderdagverblijf heeft doorlopen heeft en of er medische gegevens zijn die voor de school van belang zijn. Ter kennismaking mag uw kind twee hele dagen en twee ochtenden meedraaien in de kleutergroep. Vanuit school wordt geadviseerd om te stoppen met het bezoeken van de peuterspeelzaal als uw kind begint met de wendagen in de nieuwe groep. | Plaatsing oudere leerlingenHet kan hierbij gaan om kinderen die wegens verhuizing afkomstig zijn van een andere basisschool, maar ook kan een leerling op advies en in samenspraak met een school voor speciaal (basis)onderwijs (terug)geplaatst worden. De kinderen plaatsen we in de groep die overeenkomt met de groep waarin zij op de vorige school zaten. Van die school krijgen we een onderwijskundig rapport, zodat we op de hoogte zijn van de vorderingen van de betreffende leerling op het moment van binnenkomst. De nieuwe leerling mag uiteraard van tevoren kennis komen maken met de leerkracht en de kinderen van de groep. |
Laatste nieuws |
Agenda |
BasisschoolSt. JozefDe Cope 28 0348 56 12 09 Social media | KennismakenRondleiding aanvragen
Onze schoolOrganisatie
Betrokkenheid |
OnderwijsKernvakken | Praktische info |
Locatie | Stuur ons een bericht |